اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

 

حوزه کشاورزی استان ایلام در سال گذشته که این استان دومین استان پربارش کشور شد و با سیل ویرانگر به استقبال سال ۹۸ رفت با تب و تاب فراوان همراه بود و با وجود آسیب ۲۵ تا ۱۰۰ درصدی مزارع، در میان استان های برتر کشور در زمینه برداشت گندم و کلزا قرار گرفت.

زیربخش های کشاورزی ایلام در سال ۹۸ شاهد نوسانات مثبت و منفی زیادی بود و تب و تاب های متعددی را پشت سر گذاشت.

تمام تلاش و دغدغه مسوولان جهاد کشاورزی توسعه زیربخش های این حوزه بود تا ضمن رونق تولید کشاورزی در استان، مشکلات و موانع فراروی این حوزه نیز به کمترین میزان برسد.

اما باوجود چالش ها و سختی ها، بارش باران های سیلابی، سرما و گرمای هوا، هجوم ملخ های صحرایی در حوزه زراعت و باغی استان ایلام شرایط مطلوبی را داشت به گونه ای که در کاشت و برداشت کلزا و گندم در زمره استان های برتر قرار گرفت. سال گذشته ۸۱۶ هزار و ۸۳۵ تن انواع محصولات زراعی، ۱۸ هزار و ۶۳۴ تن محصولات باغی، ۲۷ هزار تن گوشت قرمز، ۵۵ هزار تن گوشت مرغ و ۹ هزار و ۶۵۰ تن ماهی در استان ایلام تولید شد.

سال زراعی ۹۷ - ۹۸ برای استان ایلام سالی خوب و موفق محسوب می شود چرا که با وجود بارش باران های متوالی در سال ۹۷ و بروز سیلاب فروردین ماه ۹۸ و آسیب دیدن ۲۵ تا ۱۰۰ درصدی مزارع استان، برداشت کلزا و گندم در استان ایلام از شرایط مطلوبی برخودار بود و ایلام در میان استان های برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.

کلمات کلیدی : برداشت ایلام کلزا گندم
اخبار برگزیده