اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

 

آیت جمالی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از پیش بینی تولید ۳۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام خبرداد.

آیت جمالی به نقل از رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بیان کرد: پیش بینی می شود امسال ۳۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع استان برداشت شود، گفت: جهاد کشاورزی هم در زمینه آموزش و ترویج زکات و هم در بحث تولید محصولات دامی و کشاورزی وظایف و رسالت خطیری دارد.

وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی در امر ترویج فریضه زکات در سطح استان با اجرای برنامه های ترویجی در بین دامداران و کشاورزان فعالیت های گسترده ای دارد.

وی تصریح کرد: همه مراکز خدمات و ادارات جهاد کشاورزی در سراسر استان، برنامه ها و فعالیت هایی را در طول سال در زمینه ترویج فرهنگ زکات در دستور کار دارند و تا کنون نیز ۵۱۰ نفر از کارشناسان ترویج حوزه کشاوزی استان در زمینه حد نصاب پرداخت زکات و ترویج این فریضه حسنه آموزش های لازم را کسب کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاوری استان ایلام با بیان اینکه یکی از محوری ترین وظاایف و فعالیت های حوزه نمایندگی ولی فقیه در این نهاد، ترویج فریضه زکات است، گفت: در استان ۲ محصول که زکات بر آنها مترتب است از جمله گندم و کلزا از میزان تولید خوبی برخوردارند، هم اکنون در آستانه شروع برداشت گندم به ویژه در حوزه جنوب استان هستیم و پیش بینی می شود در سال جاری میزان برداشت گندم در استان به 300 هزار تن افزایش یابد.

میری افزود: هم اکنون نیز حدود 5 هزار تن کلزا در استان تحویل مراکز خرید شده و در بخش انعام ثلاثه، تولید گوسفند در استان حدود یک میلون و 750 راس و در بحث تولید گاو و گوساله حدود 95 هزار راس است، تولید استان در بخش پسته، خرما خیلی محدود است.

کلمات کلیدی : برداشت ایلام کلزا گندم
اخبار برگزیده