اخبار

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم اجرای طرح‌های تحقیقاتی در راستای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، مهندس کشاورز در سفر به این استان در بازدید از مزارع تحقیقاتی کشت چغندر قند شهرستان میاندوآب، گفت: کشت پاییزه چغندر قند، استفاده از ارقام با نیاز آبی کم، توسعه مکانیزاسیون و تغییر شیوه‌های آبیاری از برنامه‌های مدیریت مصرف آب در تولید چغندر قند است.

وی افزود: در عین حال، تغییر در آرایش کشت، تغییر زمان کشت و بهره‌گیری از مکانیزاسیون از دیگر برنامه‌های مدیریت مصرف آب در این تولید این محصول است.

مهندس کشاورز خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی با تولید 1.8 میلیون تن محصول چغندرقند از مناطق مستعد برای تولید این محصول اسنراتژیک است.

وی افزود: پایداری تولید این محصول با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف آب و افزایش راندمان تولید در واحد سطح از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

گفتنی است؛ معاون امور زارعت وزارت جهاد کشاورزی در این سفر، از مزارع الگویی کلزا، چغندرقند و بررسی روند اجرایی کشت های پاییزه در آذربایجان غربی بازدید کرد.

 

اخبار برگزیده