اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

 

آیت جمالی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام از بارش های سیلابی و خسارات وارده به اراضی کشاورزی در استان ایلام خبرداد.

آیت جمالی به نقل از رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بیان کرد: بارش های سیلابی چند روز  گذشته ۳۰ میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی این استان وارد کرده است.

وی بیان کرد: این میزان خسارت بر اساس برآوردهای اولیه محاسبه شده که با تکمیل بررسی های نهایی احتمال افزایش این رقم وجود دارد. بیشترین خسارت های وارده متعلق به اراضی زراعی و باغی شهرستان های سیروان و دره شهر گزارش شده هرچند در سایر نقاط استان نیز سیلاب آسیب هایی را به حوزه کشاورزی استان وارد کرده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام یادآور شد: باران های سیلابی بیشترین خسارت را به اراضی زراعی گندم و کلزا در شهرستان های سیروان و دره شهر ایجاد کرد هرچند باغات این مناطق نیز از آسیب های سیلاب در امان نماندند.

میری تاکید کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی در نقاط مختلف استان برای بررسی و جمع بندی نهایی خسارت ها در حال ارزیابی وضعیت اراضی زراعی و باغی استان هستند و طی روزهای آتی آخرین وضعیت اراضی کشاورزی مشخص می شود.

بارش های تند سیلابی که از روز دوشنبه در ایلام شروع شد خسارت هایی را به ابنیه، زیرساخت ها و اراضی کشاورزی استان ایلام وارد کرد.

 

کلمات کلیدی : خسارت ایلام سیل
اخبار برگزیده