اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

 

آیت جمالی  مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام به نقل از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به تنوع تولید انواع محصولات کشاورزی در استان ایلام ظرفیت سرمایه گذاری در زمینه صادرات را دارد.

در زمینه زراعت گندم آبی تکنیک جدیدی در خوزستان عملیاتی شده است که امیدواریم در ایلام نیز انجام شود چون این روند هم در افزایش عملکرد وهم صرفه جویی در مصرف آب و هزینه ها مؤثر است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت باغات در استان ایلام بویژه در مناطقی که بارندگی کافی و آب قابل دسترس است و در دامنه ها را جدی بگیرید و این مهم را دنبال کنید.

وی به اهمیت و جایگاه منطقه غرب کشور در امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: عمده غله، دانه روغنی و شکر در این منطقه تولید می شود و به لحاظ مسئولیت و حساسیت بایستی از مزارع بازدید و با کشاورزان صحبت کرد و مشکلات و نارسایی ها را پیگیری و کمک کرد.

کشاورز گفت: دهلران کانون زنگ زرد کشور و غرب است و این مهم نیازمند بازدیدهای مستمر و دقیق است و مدیران، کارشناسان و کشاورزان توجه کنند زنگ زرد عامل مرموزی است و مراقبت آن ضرورت دارد.

وی در خصوص خسارت زهکشی ها به پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی دهلران یادآور شد: این موضوع نیازمند بررسی است و اگر جدی باشد دولت کمک های لازم را انجام خواهد داد.

 

 

اخبار برگزیده