اخبار

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان ضمن تبریک گرامیداشت هفته دولت با سنتز عملکردی این شرکت در پنج ماهه اول سال جاری گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه داد.

مهندس ضیائی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان ضمن تبریک گرامیداشت  هفته دولت با سنتز  عملکردی این شرکت در پنج ماهه اول سال جاری افزود: با عنایت به لطف پروردگار و تحقق فرمایشات  مقام معظم رهبری و خدمت کردن در جهت پاس نگهداشتن خون پاک شهدا در نظام مقدس جمهوری اسامی در دولت تدبیر و امید این شرکت در پنج ماهه سال جاری با عزمی راسخ و تلاش مستمر کارکنان با حرکت در  جهت اصلاح امور و برنامه ریزی مطلوب قدم  های موثری برداشته است وتصریح کرد که این شرکت بعنوان استان پیشرو در زمینه تامین و تدارک کود مورد نیاز کشاورزان است طبق سیاست های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از بخش های خصوصی درچنین استانی  از سیاست دولت تدبیر و امید است.

این مقام مسئول اضافه کرد:  این شرکت به علت کمبود فضای انباری  در انبار قرق درمضیقه شدید بود که بنا به نیاز استان،  ، پروژه ساخت سوله جدید به منظور ذخیره سازی کود و بذر به مساحت1350 مترمربع ظرف کمتر از یک ماه  تکمیل و مورد بهره برداری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قرار گرفت. تا مبادرت به انبار بذر کند که جهت انتقال 4 هزارتن کود در انبار فاضل آباد بالغ بر 800 میلیون ریال در هزینه ها صرفه جویی شد.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، مسئولیت تامین بذر، کود، سم و ماشین آلات کشاورزی را بر عهده دارد که دولت قسمتی از خدمات را به بخش های خصوصی واگذار کرده و به جز کود های پتاسه مانند کود سولفات پتاسیم، بخش اعظم کود مورد نیاز کشاورزان را از مراکز پتروشیمی فعال داخل کشور تامین می کند.

وی توزیع یکنواخت کود و ایجاد آرامش جامعه کشاورزی استان را در عرصه کاری  این شرکت در فضایی بالنده توصیف کرد و تصریح کرد که  در پنج ماهه اول سال 94 شاهد رشد چشمگیر توزیع کود شیمیایی به بیش از 37550 تن در مقایسه با سال گذشته بودیم  و استفاده از حداکثر ظرفیت های انباری کارگزران جهت ذخیره سازی کود و تحویل بصورت امانی به میزان 12000 تن را یکی دیگر از رویکرد های جدید این شرکت عنوان کرد و تصریح کرد: که ما با نگاه برنامه ای وزارت متبوع درصدد هستیم  که کود های آلی  رادر سبد کالای کارگزاران اضافه نمائیم.

مهندس ضیائی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در جامعه و نقش مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: مکانیزاسیون کشاورزی عامل اصلی و مهم، حتی فراتر از نهاده است زیرا سایر نهاده ها مانند مدیریت کود، سم، بذر و حتی مدیریت منابع آب و خاک در گرو توسعه روشهای مکانیزاسیون است. به یقین با گذر زمان نقش این شرکت در توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بسیار بیشتر و فراتر از گذشته خواهد شد و این موضوع عامل اصلی در توسعه و جذب نیرو محرکه با اسب بخار سنگین وکاهش ریزش کمباین ها در نهایت باعث تولید انبوه محصولات کشاورزی می شود. و  ظرفیت خوبی در این بخش ترسیم شده است در این راستا تفاهم نامه ای توسط دفتر مرکزی شرکت با وزارت متبوع منعقد شده است که در صدد هستیم که بخشی از ماشین آلات کشاورزی مورد نیاز کشاورزان از قبیل تراکتور های سنگین و کمباین  های جدید تولیدات شرکت خارجی فرتاک را با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی در ماههای آتی توزیع کنیم.

 همچنین بهره برداری از پروژه لوله گذاری، به طول  بالای500 متر و انتقال آب شرب سالم و بهداشتی به انبار قرق را پس از قریب 12 سال یک دیگر از فعالیت های شاخص شرکت عنوان کرد. و خرید بذر را در سال جاری یکی دیگر از فعالیت های شاخص شرکت عنوان کرد که که بیش از 4039 تن از طبقه مادری وگواهی شده و 110 در صد از برنامه ابلاغی محقق شده است و شاهد رشد 38 درصدی  در مقایسه با سال گذشته بودیم و برنامه تولید بذر  رابرای سال  زراعی95-94 به میزان 6000 تن اعلام کرد.

 در عرصه فعالیت  سم نیز، سازماندهی منسجم و یکپارچه و تعریف بازار هدف را برمحور فروش سم عنوان کرد که شاهد رشد چشمگیر توزیع سم در پنج ماهه اول سال جاری به میزان43491کیلوگم / لیتر در مقایسه با سال گذشته که9030 کیلو گرم بوده است و همچنین به تبیین شاخصهای عملکردی استانها بر اساس گرو ههایA,B,C پرداختند.که برنامه ای را پیش بینی و در دست اجرا داریم که انشاالله با انجام آن راهکارهای مناسبی را برای این منظور و دست یابی به اهدافمان خواهیم داشت.  که بتوانیم رتبه خود را به بالاترین سطح افزایش دهیم که کارکنان شرکت باید با طرح موضوعات اساسی و با همفکری و  تعامل نسبت به بهبود وضعیت و وحدت رویه مشارکت جدی داشته باشند.

مهندس  سبزه مدیریت محترم  حوزه ریاست  سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در مراسم بزرگ داشت هفته ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) افزود: با توجه به این که در کنار همکاران بسیار خوب و صمیمی  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  این جلسه را برگزار می کنیم دلهای ما سرشار از محبت و صمیمت شده است وآغاز برنامه های هفته دولت رابه فال نیک می گیریم و یاد و خاطره شهیدان  رجایی و باهنر را گرامی می داریم.

وی تصریح کرد: در این برهه زمان  افتخارما باید این باشد که که فضای امید و آرامش رابه وجودآوریم همه دولت مردان سعی می کنند تا مشکلات مردم را برطرف کنند و بتوانند رونق اقتصادی را در جامعه به وجود بیاورند  امید وتدبیر و امید  و  و،فضای امید و نشاط رادر جامعه  وجود آوردندو  ازشرکت خدمات  حمایتی کشاورزی  ، به اجرا شدن برنامه های هفته دولت تقدیر و تشکرکرد.

.مهنس سبزه با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راه‌گشای امیر مؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه‌ی روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه‌ی مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج‌البلاغه‌ی مولای متقیان، چنین پشتوانه‌ای را فراهم می‌سازد.

 وی همچنین در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، ۴مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می‌گذارند ایشان  همچنین دوست داشتن مردم از صمیم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از دیگر فرامین آن امام همام به مالک خواندند وی همچنین با تبیین فراز سخنان فارابی که دربسیاری از آثار سیاسیِ خویش، اجتماع را از حیث وظیفه و کارکرد، به بدن انسان تشبیه می کند و بر این اعتقاد است که اجتماع مدنی، همانند بدنی تندرست و با اعضایی سالم است که همه ی اعضایش برای تمامیت و حفظ حیات موجود زنده، تعاون دارند

مدیر حوزه ریاست سازمان  جهاد کشاورزی استان شکل گیری سال دولت ملت و همدلی و همزبانی را «اعتماد متقابل» معرفی کردند:


« اگر این همکاری صمیمانه [میان ملّت و دولت] از دو سو شکل بگیرد، یقیناً همه‌ی آنچه را که جزو آرزوهای ما است دست‌یافتنی است و آثار آن را مردم عزیزمان به چشم خواهند دید... هرچه بین ملّت و دولت صمیمیّت بیشتر و همکاری بیشتر و همدلی بیشتری باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. باید به یکدیگر اعتماد کنند؛ هم دولت، ملّت را به معنای واقعی کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمّیّت و توانایی‌های ملّت را بدرستی بپذیرد، هم ملّت به دولت که کارگزار کارهای او است به معنای حقیقی کلمه اعتماد کند.»

وی ضمن تاکید بر لزوم خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم  افزود : دولت در راه خدمت به مردم سیاستها و برنامه ریزی هایی دارد که همه ما مسوولین موظفیم در این راه دولت تدبیر و امید را یاری کنیم .


مهندس سبزه  با اشاره به عملکرد این شرکت اظهار داشت : در این مدت کارنامه شرکت نشان داده است که کارها و برنامه های صورت گرفته با توجه به واقعیتهای موجود ترسیم شده است .وی فعالیتهای صورت گرفته را در این مدت را بسیار مناسب و مثبت ارزیابی کرد و افزود : باید تلاش شود تا از ظرفیتهای موجود نهایت استفاده را جهت انعکاس فعالیتها و عملکرد دولت بکارگیریم. و به هیچ عنوان در این راه کوتاهی نکنیم

گلستان 1

گلستان 2

گلستان 3

اخبار برگزیده