اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

 

آیت جمالی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از افتتاح یا کلنگ‌زنی 34پروژه کشاورزی به دست رئیس جمهور در ایلام خبرداد .

آیت جمالی  به نقل از رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۳۴ پروژه در زیربخش‌های مختلف کشاورزی از جمله ۲۶ هزار هکتار اراضی آبی در استان با حضور رییس جمهوری افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اظهار داشت: با تکمیل سه طرح ملی مهار آب‌های مرزی، سامانه گرمسیری و احیای اراضی دهلران از سد کرخه یک انقلاب اساسی در حوزه زیربخش‌های کشاورزی در استان ایجاد می‌شود.

این سه طرح ملی در افزایش اعتبارات ملی، اخذ تسهیلات، بالارفتن کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی، افزایش بهره‌وری، کاهش در مصرف آب و حامل‌های انرژی در استان موثر خواهد بود و در طرح احیای اراضی جنوب استان وظایف محوله وزارت جهاد کشاورزی تمام شده است در حالی که وزارت نیرو همپای وزارت جهاد حرکت نکرد و همین امر باعث کندی روند تکمیل این طرح شده است.

وی تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی در بخش های مختلف، تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، تغییر الگوی کشت، توسعه گلخانه ها، جذب سرمایه گذار و ... را از مهمترین اولویت های جهاد کشاورزی در استان ایلام برشمرد و تاکید کرد: جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه های خود به همکاری فرابخشی دستگاه های مختلف نیاز دارد.

اخبار برگزیده