اخبار

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین مرکز تحقیقات میوه رم - ایتالیا با مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی ایران به امضاء رسید

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک تحقیقاتی بین مرکز تحقیقات میوه رم - ایتالیا با این مؤسسه خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف تبادل ارقام جدید، اجرای طرح‌های پژوهشی و استفاده از محققان دو کشور به امضاء رسید.

داراب حسنی با بیان اینکه با انعقاد قرارداد اولیه همکاری، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای شروع پژوهش‌های آینده خواهیم داشت، افزود: قرارداد طی یک ماه آینده نهایی خواهد شد و همکاری‌های بین دو مؤسسه گامی در جهت پیشبرد اهداف باغبانی کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه با استفاده از محققان و متخصصان زبده مرکز تحقیقات میوه رم کارگاه‌های آموزشی را برای محققان داخلی و باغداران برگزار خواهیم کرد.

حسنی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای محققان کشور در ایتالیا خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه همکاری مشترک تحقیقاتی دریچه جدیدی را برای تحقیقات باغبانی کشور بگشاید.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه با حضور محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر امور باغبانی؛ اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و داراب حسنی، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی بین دو مرکز تحقیقاتی میوه رم - ایتالیا و مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی ایران منعقد شد.

پروفسور داوید نری نیز طی مدت اقامت در ایران ضمن بازدید از مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی و پروژه‌های تحقیقاتی، از تعداد زیادی از باغ‌های میوه، سردخانه و نهالستان‌های استان البرز بازدید کرد.

وی در بازدید از مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی، موزه حشره‌شناسی و هرباریوم گیاهان بومی ایران، همکاری‌های مشترک بین ایران و ایتالیا را بسیار مؤثر دانست و بر گسترش این روابط تأکید کرد./

روابط عمومی و اموربین الملل

اخبار برگزیده