اخبار

گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان
 رشد ۱۰۰ درصدی توزیع کود شیمیایی در لرستان:
 در گفت و گوی اختصاصی دکتر علی خادمی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان با خبرنگار هفته نامه لروند ضمن گرامیداشت هفته بسیج چنین بیان نمودند که با تدابیر خوب مهندس رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشور امسال شاهد افزایش میزان تامین و تدارک کودهای شیمیایی بودیم وی به اهمیت موضوع تغذیه گیاه و مصرف بهینه کود اشاره و اضافه کرد امروزه تغذیه و مصرف بهینه کود در کشاورزی نقش به سزایی دارد و توجه نکردن به این اصل مهم در کشاورزی سبب کاهش عملکرد شدید خواهد شد تا حدی که می توان گفت کشت محصولات بدون توجه به تغذیه آن اقتصادی نیست.
 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان ادامه داد: تغذیه مناسب محصولات زراعی علاوه بر رشد کمی و کیفی محصول موجب مقاومت و سازگاری گیاه و عوامل جوی و محیطی می شود.
《 خادمی 》 به تشریح وضعیت تامین و تدارک کودهای شیمیایی لرستان طی هشت ماه اخیر پرداخت و گفت در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی تامین و تدارک کود  در استان را شاهد هستیم که در جذب و تامین کود مورد نیاز یکی از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شویم؛ وی اعلام کرد: همچنین طی هشت ماه گذشته از سال جاری ،۴۴ هزار و ۵۱۳ تن انواع کود به استان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد ۱۰۰ درصدی داشته ایم.
 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه به این میزان عملکرد و پیشرفت قانع نیستیم، خاطرنشان کرد: به علت مشکلات و دلایل مختلف هنوز نتوانستیم میزان مصرف کود های شیمیایی را به صورت میانگین و متوسط به حد استانداردهای جهانی برسانیم؛ زیرا میزان متوسط مصرف کود در هر هکتار استان بسیار پایین‌تر از استانداردهای دنیا است.
《خادمی》 افزود: بایستی تلاش های زیادی انجام گیرد تا بتوانیم میزان مصرف کودهای شیمیایی را به میزان نیاز زمین های کشاورزی نزدیک کنیم؛ زیرا میزان نیاز کود استانی با توجه به میزان اراضی و تنوع کشت و محصولات زراعی و باغی بیش از ۱۲۰ هزار تن می باشد در حالی که طی سال های اخیر به طور متوسط کمتر از ۷۰ هزار تن کود در استان مصرف می شود.
 وی با تاکید بر اینکه وه بر تامین کود شیمیایی، موضوع پایش درصد آن نیز برای ما بسیار مهم و اساسی است تصریح کرد: این نهاده‌ها با ارز دولتی تامین می‌شوند، لذا رصد و نظارت بر روال تامین و توزیع آن بسیار مهم است.
 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱۶ مورد بازرسی از انبار کارگزاران صورت گرفته است، اضافه کرد: از این میزان ۶ مورد منجر به تشکیل پرونده و معرفی به تعزیرات شده است.
《خادمی》در ادامه به سامانه هوشمند توزیع نهاده های کشاورزی که از زمان بارگیری تا تحویل به کشاورزان را نشان می دهد، اشاره کرد و گفت: این سامانه یک سیستم هوشمند بسیار خوب به منظور رصد کود سهمیه استان است و ما را در نظارت بسیار کمک می‌کند. وی یادآور شد: آمار سامانه هوشمند توزیع نهاده های کشاورزی نشان می‌دهد که در سال زراعی گذشته بیش از ۱۱۰ هزار بهره‌بردار کود خود را از طریق شبکه توزیع تحویل گرفته‌اند. 《خادمی》 در پایان سخنان خود گفت: بر خود لازم می‌دانم که از همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها و حمایت های بی دریغ اعضای هیئت مدیره شرکت در مرکز و همچنین همکاران ساعی خودم در شرکت و عوامل کارگزار قدردانی کنم و این عملکرد را به کشاورزان لرستانی که خدمت به آنها مایه افتخار ماست تقدیم می کنم.
 
همین خبر را در سایر رسانه ها lorvandnews@yahoo.com
اخبار برگزیده