اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 

شب گذشته سه شنبه (21 آبان98) با حضور مجری طرح ملی توسعه گلخانه ‌های کشور، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ، معاون استاندار و جمعی از معاونین و مدیران استان و شهرستانی، جلسه ستاد گلخانه ای استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برگزار گردید.

 ولی‌الله بنی عامری در این جلسه با بیان اینکه طرحی کلان به منظور مقابله با تنش‌های محیطی برای ۲۶ محصول در ۲۰ استان کشور در دست اجرا است، گفت: تنش‌های محیطی سالانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می‌کند.

مجری طرح ملی توسعه گلخانه‌های کشور افزود: با بحران شدید آب در این منطقه مواجه‌ایم لذا توسعه کشت‌ گلخانه‌ای بسیار ضروری و مهم است.

وی تاکید کرد: هدف توسعه گلخانه‌ها انتقال ۷۰ درصد تولید محصولات از فضای باز به داخل گلخانه است که این موضوع در خراسان جنوبی باید ۱۰۰ درصد در نظر گرفته شود.

وی انرژی را از دیگر چالش‌های استان خراسان جنوبی برشمرد و گفت: اختلاف شب و روز و تنش محیطی به معنای خسارت پنهان به بخش کشاورزی است که سبب کاهش عملکرد این بخش می‌شود.

بنی عامری با بیان اینکه جبران تنش‌های محیطی نیازمند طراحی‌های جدید است اظهار داشت: مصرف آب در بخش کشاورزی باید حذف و جایگزین شود و بایستی به سمت دو برنامه مشخص نوآورانه و فناورانه صرفه‌جویی حداکثری در آب و انرژی باشیم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مرکز مهارت‌آموزی گلخانه‌داری در استان خراسان جنوبی عنوان کرد: این مراکز با سه هدف تربیت نیروی کارگر ماهر، تربیت مربی و ایجاد مراکز مشارکتی طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه احداث می‌شود.

 

 

اخبار برگزیده