اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سیب‌زمینی به عنوان مهمترین محصول اساسی استان جایگاه خاصی در سبد غذایی مردم دارد و از نظر سرمایه‌ای و ایجاد اشتغال نیز نقش بسزایی در اقتصاد منطقه دارد به گونه ای که تنها این صتعت در استان سالیانه برای 20 هزار نفر روز اشتغال ایجاد می‌کند.

 وی تصریح کرد: این محصول امروزه در شهرستان های قروه، دهگلان، سقز و کامیاران کشت می‌شود که در این میان شهرستان‌های قروه و دهگلان بیشترین سطح زیر کشت استان را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

جعفری یادآور شد: شهرستان قروه به عنوان قطب کشاوری کردستان با سطح زیر کشت 3 هزار و 750 هکتار، بیشترین میزان عملکرد در واحد سطح حدود یکصد تن در هکتار با متوسط عملکرد 40 تن در هکتار است که این مقدار در استان 38.5 تن در هکتار است و همچنین بیشترین تعداد بهره‌بردار سیب‌زمینی در استان کردستان مربوط به قروه است.

 

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه از نظر کیفیت و سلامت در سطح کشور جزو سیب‌زمینی‌های با برند برتر محسوب می‌شود که قابلیت انبارداری و خوراکی بسیار بالایی دارد.

http://kurdistan.agri-jahad.ir/DesktopModules/News/NewsView.aspx?TabID=1&Site=DouranPortal&Lang=fa-IR&mid=13977&ItemID=14904&Title6

کلمات کلیدی : جشنواره سیب زمینی
اخبار برگزیده