اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 

غلامرضا قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان صبح شنبه 11 آبان ماه سال جاری در جشن شکرگزاری زرشک و زعفران قاینات اظهار داشت: این محصولات سبب شد ضریب ماندگاری در روستاها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه زعفران یک محصول چند ساله است که با یک سال کشت پنج تا ده سال برداشت می شود، بیان کرد: یک کیلو زعفران از نظر اقتصادی به اندازه چهار تا پنج تن گندم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زعفران محصولی متناسب با اقلیم استان است، عنوان داشت: نیاز آبی کم زعفران با تولید بالا یکی دیگر از مزیت های کشت این محصول است.

قوسی با بیان اینکه زعفران اشتغال زایی بالایی دارد، افزود: زعفران این ظرفیت را دارد که همه اعضای خانواده در کاشت و برداشت آن دخیل هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد اراضی کشاورزی خراسان جنوبی خرده مالک است، بیان داشت: کشت زعفران ارزش اقتصادی این اراضی را بالا برده است و باید این محصولات را مورد حمایت قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم جهاد کشاورزی افزایش بهره وری و افزایش عملکرد در واحد سطح است.

محمد تقی آژنگ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز در این خصوص عنوان داشت : شرکت در راستای افزایش عمکرد این محصول ، نیاز کودی کشاورزان در حیطه کودهای تکلیفی را مرتفع و در زمان مناسب از طریق کارگزاری های سطح استان در اختیارشان قرار داده است.

اخبار برگزیده