اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

 

آیت جمالی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام از برگزاری اولین نمایشگاه کودهای ارگانیک در روز یکشنبه خبر داد

آیت جمالی گفت : این همایش توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام و با همکاری چهار شرکت تولید کننده سم و کود کشاورزی در ایلام برگزار شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: معرفی کودهای نوین ارگانیک یا شیمیایی به کشاورزان برای استفاده در مزارع و باغات علاوه بر اینکه موجب تقویت زمین کشاورزی می شود، آسیب های زیست محیطی به آب و خاک را نیز کاهش می دهد.

سیدمحمدتراب میری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه کودهای جدید شیمیایی و ارگانیک از برندهای معتبر مشارکت کرده اند تا محصولات نوین در حوزه کود و سم را به کشاورزان و کارگزاران توزیع عرضه کنند.

وی تاکید کرد: هدف سازمان جهاد کشاورزی ترغیب کشاورزان به استفاده از سموم و کودهای جدیدی است که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و موجب افزایش بهره وری خاک می شوند.

آیت جمالی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام هم گفت: این نمایشگاه با حضور چهار شرکت هلدینگ تولید کننده سم و کود کشاورزی از استان های مختلف برای اولین بار برگزار شده است.

آیت جمالی افزود: عمده محصولات ارگانیک موجود در نمایشگاه بر پایه فضولات دامی و طیور و کودهای شیمیایی هم از مواد مجاز و آلی ساخته شده که مورد تایید موسسه آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی است.

وی تغذیه بهینه گیاه، حفاظت از میکروارگانیزم های آب و خاک، کاهش حداکثری آسیب های زیست محیطی و تولید محصولی با کیفیت و سالم از سوی بهره برداران را از اهداف اصلی این نمایشگاه برشمرد.

جمالی یادآور شد: سعی بر این است تا پایان سال جاری یک بار دیگر در استان ایلام نمایشگاه کود با حضور شرکت های معتبر تولیدکننده برگزار شود.

۵۰ کارگزار عامل توزیع کود و سم به کشاورزان در استان ایلام هستند.

این استان دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی و ۶ هزار هکتار باغ است.

اخبار برگزیده