اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی شامگاه شنبه در جلسه ستاد گلخانه‌های استان اظهار داشت: بحث کشت‌های گلخانه‌ای یکی از برنامه‌های مهم استان است.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در مدیریت منابع آب، صرفه جویی آب، افزایش درآمد و اشتغال تاثیرگذار است گفت: امیدواریم این طرح بزرگ در استان عملیاتی شود و از ظرفیت‌های استان در این خصوص استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از اهداف ستاد گلخانه‌های استان نیز روان سازی است و باید خدمات به سرعت ارائه شود و در خصوص ترویج و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای باید آموزش‌های لازم به مردم داده شود.

معتمدیان تصریح کرد: باید از استان‌های موفق در کشت‌های گلخانه‌ای بازدید و از تجربیات آن‌ها استفاده کرد و تبادل نظر بهتری در کشت گلخانه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای شهرک‌های گلخانه‌ای نیز از ظرفیت دانشکده کشاورزی و ظرفیت‌های علمی استان استفاده می‌شود ادامه داد: امسال برای کشور ایجاد 5 هزار هکتار گلخانه پیش بینی شده که از این تعداد یک هزار هکتار در خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رقم قابل توجهی نیز برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای استان در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت آب استان نقشه راهی نبوده اما امسال سند سازگاری با کم آبی در خراسان جنوبی به عنوان استان پایلوت تصویب شده است.

معتمدیان اظهار کرد: با توجه به اقلیم خاص و تونل‌های بادی استان طراحی سازه‌های اختصاصی مهم است و هزینه‌های ساخت سازه‌ها را پایین آورده تا برای گلخانه‌داران توجیه داشته باشد.

محمد تقی آژنگ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی در این راستا بیان داشت: این شرکت در همسو شدن با این طرح ، و تامین نیاز کودی گلخانه ها در انواع کودهای تکلیفی اقدام خواهد نمود.

اخبار برگزیده