اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که عصر امروز در محل این سازمان برگزار شد گفت:در راستای افزایش خود اتکایی کشور به روغن و بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 6هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت دانه روغنی کلزا برود.

دکتر غلامحیدر زورقی تصریح کرد:برای توسعه کشت دانه های روغنی تا کنون 25تن بذر هیبرید کلزا و 4200تن انواع کود شیمیایی تهیه و آماده توزیع بین کشاورزان استان می باشد.

این مقام مسئول افزود :هر کیلو بذر کلزا بیش از 100هزار تومان میباشد و سازمان جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان هر کیلو بذر را با قیمت 37هزار تومان در اختیار کلزا کاران قرار میدهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اذعان کرد:اراضی کلزا بصورت فراگیر و با استفاده ازیارانه دولتی بیمه شده و به ازای هر هکتار 50هزار تومان از کشاورزان اخذ می شودو در صورتیکه قیمت هر هکتار بیمه 250هزار تومان می باشد.

وی فیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم کلزا را بیش از 5هزار تومان اعلام کرد.

شایان ذکر است:کار کشت کلزا در استان از نیمه دوم مهر ماه تا اوایل آذر ماه میباشد و هرچه دوره رشد این گیاه طولانی تر باشد محصول بیشتری خواهد داد. 

اخبار برگزیده