اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، 

جلسه بررسی وضعیت کودی شهرستان دماوند با حضور کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ،کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی ، رؤسای مراکز خدمات وکارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند روز دوشنبه 8 مهرماه برگزار شد .

علی اصغر ثقفی رئیس اداره بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با بیان این مطلب که شهرستان دماوند پتانسیل خوبی برای جذب کودهای کشاورزی دارد، از تلاش و همکاری این شهرستان در سال جاری جهت تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی به خصوص مصرف کودهای فسفاته و پتاسه که در این مناطق بسیار حائز اهمیت است قدردانی کرد و مطالبی را در رابطه با سرعت در جذب سهمیه کودی ، افزایش میزان خرید و ذخیره سازی ، توزیع براساس لیست مدیریت شهرستان مطرح کرد و از کارگزاران خواست سهمیه اختصاص داده شده براساس برش ماهانه را برای شروع فصل زراعی جدید جذب کنند تا کشاورزان کود را به موقع دریافت کنند و به جهت تامین به موقع کود با دریافت کودهای فله همکاری لازم را به عمل آورند.

عظیم حسین زاده مسئول حراست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران نظارت و کنترل توزیع نهاده ها را خیلی مهم دانست و تأکید کرد : فروش کود فقط از طریق کارگزاریهای مجاز انجام شود و برای جلوگیری از فروش کودهای تقلبی نظارت و کنترل کافی صورت گیرد. وی با اشاره به بخشنامه سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده گفت: قیمت کود و شماره ثبت ماده کودی مورد تأیید موسسه آب و خاک که یکی از ملاکهای شرکت برای کنترل کیفیت کودها می باشد باید بروی کیسه های کود درج شود تا کود مناسب در اختیار کشاورزان قرار گیرد؛ در غیر اینصورت غیرمجاز محسوب و در صورت مشاهده امحاء می شوند. . وی با بیان این مطلب که شرایط فرصت طلبی و فرصت جویی در هر زمینه ای وجود دارد از کمیته نظارت شهرستان خواست تا از تمام فروشگاههای عرضه نهاده های کشارزی بازدید به عمل آورند.

امیر ملکی کارشناس کود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با تأکید بر نظارت و پایش مواد کودی گفت : کارگزاران اطلاعات و مشخصات کامل بهره برداران کودهای یارانه دار را در فرمهای توزیعی که شرکت در اختیار آنها قرارداده وارد کنند تا ضمن پایش کود مشخص شود که به دست مصرف کنندگان واقعی برسد و لیست توزیع کارگزاران باید با لیست توزیع شرکت مطابقت داشته باشد.   

 در ابتدای جلسه مهندس خرمی معاون بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ضمن قدردانی از زحمات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با بیان اینکه با همکاری شرکت و تلاش کارگزاران در سطح شهرستان توانستیم عملکرد خوبی را در زمینه توزیع نهادها به بهره برداران داشته باشیم ، گفت: در سال جاری تاکنون 57 درصد از سهمیه کودی شهرستان جذب شده که بین کشاورزان شهرستان براساس سطح کشت و نیاز کشاورزان توزیع شده است . وی با بیان این مطلب که خوشبختانه تاکنون مشکلی در توزیع کود در سطح شهرستان نداشتیم، افزود :کارگزاران این شهرستان اگر سهمیه خود را به موقع جذب کنند در فصل زراعی جدید کودهای کشاورزی مورد نیاز کشاورزان به موقع تأمین می شود.

در ادامه روسای مرکز خدمات شهرستان دماوند و کارگزاران حاضر در جلسه با بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات خود از جمله تأمین به موقع نهاده های کشاورزی و هماهنگی مجموعه جهت توزیع نهاده ها در شهرستان پرداختند .


اخبار برگزیده