اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران،

در نشست 2 مهرماه مشاور محترم وزیر و رئیس ستاد تغذیه گیاهی وزرات جهاد کشاورزی – معاون مجری طرح افزایش عملکرد گندم و معاونین بهبود تولیدات گیاهی ، مدیران امور زراعت، مدیران شرکت خدمات حمایتی استانهای سردسیر کشور و شرکتهای مواد کودی کشور، ایجاد کرتهای مقایسه ایی مصرف عناصر کودی در مزارع گندم مورد بحث و تبادل نظر و تأکید قرار گرفت.

شمس اله ملازاده معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدامت حمایتی کشاورزی هدف از ایجاد این کرتها برای رسیدن نسخه مناسب توصیه کودی عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم  فقط در تغذیه گیاهی اقدام کنیم 35 درصد افزایش محصول خواهیم داشت و این کار مهمترین اقدام در مدیریت تولید خواهد بود.

مهندس سهرابی معاون مجری طرح گندم با اشاره به سطح زیر کشت گندم آبی و دیم کشور گفت با همین سطح کشت موجود ضمن خودکفایی باید صادرات هم داشته باشیم و آن در سایر استفاده درست از عناصر کودی است. با تشریح فعالیتهای انجام شده در سال زراعی گذشته در دو مزرعه گندم و جو در استان تهران، گفت : بدون تردید تغذیه مناسب کودی محصولات می تواند پایداری تولید را تضمین نماید . وی با اشاره به پارامترهای عملکرد، هزینه تولید و کیفیت محصول تولیدی افزود: ما این سه شاخصه را برای تک تک واحدهای تولیدی مواد کودی در نظر گرفتیم و نتایج بسیار خوبی حاصل شد و در سال زراعی جدید نیز در چند محصول زراعی و باغی این طرح را انجام خواهیم داد . در ادامه این نشست حاضرین به نقطه نظرات  و دیدگاههای استان خود پرداختند.

اخبار برگزیده