اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت:  استان ایلام دارای 6 هزار هکتار باغ است.

آیت جمالی اظهار داشت: کشاورزی استان ایلام در عمر دولت تدبیر و امید در بخش های اعطای تسهیلات برای اجرای طرح های نوین آبیاری، زراعت، دام، طیور، شیلات، آبزیان، باغبانی، مکانیزاسیون، آب و خاک، صنایع، ایجاد طرح های کلانی چون احیای اراضی دشت های دهلران و مهران از حوزه آبریز سد کرخه و سامانه گرمسیری رونق چشمگیری یافته است.

وی ادامه داد: استان ایلام به لطف داشتن اراضی حاصلخیز کشاورزی، باغات ثمرده، منابع آب و خاک مناسب و مستعد، کشاورزان سخت کوش و توانمند و حمایت بیشتر دولت می تواند در آینده به یکی از قطب های اصلی و موفق تولید در این بخش تبدیل شود.

جمالی گفت: اکنون ۶ هزار و ۲۲۰ هکتار سطح زیر کشت باغات مثمر استان با تولید ۱۸ هزار و ۲۳۳ تن انواع میوه است و این آمار در چهار سال گذشته شاخص رشد سطح باغات استان را ۶ درصد و تولید محصولات باغی ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: مجموع اراضی زراعی قابل کشت استان ۳۴۰ هزار هکتار است که ۸۰ هزار هکتار آن را اراضی آبی و مابقی را دیم تشکیل داده است که یکی از برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه اراضی آبی استان ایلام به شیوه های مدرن و نوین افزایش سطح این اراضی به میزان ۱۸۰ هزار هکتار تا سال ۹۸ است.

کلمات کلیدی : کشاورزی ایلام باغ
اخبار برگزیده