اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

آیت جمالی  مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام بااعلام خبر گفت: استان ایلام در بخش زراعت در سالجاری با تلاش سازمان و ادارات تابعه و کشاورزان زحمتکش به رتبه چهارم از تولید در کشور دست یافت که اتفاقی بی نظیر در استان بوده است.

جمالی با توجه به رتبه های ملی کسب شده در سال زراعی جاری به تولید بیش از ۲۱ هزار و ۵۷۰ تن کلزا اشاره کرد و گفت: با این میزان تولید بی سابقه در استان و خرید بیش از ۲۱هزار تن از تولید این محصول از کشاورزان ،و علی رغم کم وسعت بودن استان از نظر میزان تولید در رتبه ی چهارم کشوری بعد از استانهای گلستان،خوزستان،مازندران قرار گرفته است.

وی گفت: استان ایلام به لحاظ تنوع شرایط اقلیمی خاص یکی از مناطق بسیار مستعد جهت کشت دانه های روغنی به شمار می آید که با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی و همچنین توسعه صنایع جانبی ،از جمله احداث کارخانه روغن کشی میزان تولیدات استان در زمینه ی دانه های روغنی در سنوات آینده افزایش چشم گیری خواهیم داشت.

لازم به ذکر است با این میزان تولید دانه ی روغنی کلزا در سطح استان و با در نظر گرفتن جمعیت و سرانه ی مصرف ۱۷ کیلوگرمی روغن، ایلام با تولید بیش از ۹هزار تن اولین استان کشور بوده که به مرحله ی خودکفایی رسیده است.

کلمات کلیدی : کشاورزان ایلام کلزا
اخبار برگزیده