اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران؛

   گردهمایی فصلی ( پانزدهمین همایش ) کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی که هر سه ماه یکبار در یکی از کارگزاریهای استان  تهران برگزار میشود با حضور کارگزاران و مسئولین و کارشناسان مدیریت در محل کارگزاری آقای «‌ اسماعیل آهنگر » ـ عاملیت شهرستان فیروزکوه برگزار گردید ، در این گردهمایی که پس از بازدید حاضرین از سد و دریاچه پشت سد نم رود صورت پذیرفت ،‌ موارد مشروحه ذیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت :

- جناب آقای مهندس راه انجام مدیر محترم شرکت خدمات حمایتی استان تهران ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت ( ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) ) مطالبی ارائه نمودند.

* تقدیر و تشکر از حضور مستمر کارگزاران و همکاران مدیریت شرکت و گله از تعدادی کارگزار که تاکنون در این گردهماییها شرکت نکرده اند .

* سیاستهای شرکت در بیش از دو سال گذشته حداکثر تلاش ، همراهی و کمک به جامعه کشاورزان و کارگزاران بوده و شیوه های بکار رفته بسیار کارساز بوده لیکن برخی از کارگزاران از این روبه به شکل نادرستی بهره برداری نموده اند که لازمست با روش دیگری با آنها رفتار شود .

* در حال حاضر بیش از 25 نوع کود در سبد کالایی شرکت عرضه میشود که بیشتر آنها کودهای غیر یارانه ای میباشد و انتظار داریم همه کارگزاران در تبیین و ترویج این نوع کودها تلاش بیشتری نمایند چرا که سهم استان در جذب این نوع کودها بسیار اندک بوده و باید تلاش وجدیت بیشتری ازخود نشان دهیم .

* با توجه به استقرار مدیریت جدید در شرکت ،‌ دامنه فعالیتها گسترش یافته و علاوه بر فعالیتهای گذشته در بخش بذور ، تامین و توزیع بذور ذرت و حبوبات نیز اضافه گردیده و بنا داریم در پاره ای از مناطق به صورت الگویی ارقام وارداتی نخود به صورت آبی و دیم کشت و در صورت کسب نتایج مطلوب در سال آینده به ترویج آن بپردازیم و انتظار داریم کارگزاران در هر شهرستان مقادیر محدودی از ارقام را خریداری و کشت نمایند .

* به منظور تامین نقدینگی خرید کودهای پایه مورد نیاز کشت پاییزه سال زراعی آتی ، از این پس کلیه کودهای قابل عرضه در شرکت به صورت نقدی میباشد و کارگزاران در اسرع وقت نسبت به پرداخت مطالبات شرکت اقدام لازم را به عمل آورند تا در تامین کودها با مشکل مواجه نشویم .

* توزیع ارقام بذور کلزا نیز از برنامه های اساسی پیش رو بوده که بر اساس پیش بینها میزان نیاز بذری و سطح کشت به دو برابر سال گذشته خواهد رسید و کارگزاران با هماهنگی مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه اقدام به درخواست خرید و اقدامات بعدی نمایند .

* از نیمه دوم مرداد ، عملیات بوجاری و توزیع بذور گندم و جو به روال سابق انجام خواهد شد که بر اساس سهمیه و برش شهرستانی بذور مورد نظر ارسال خواهد شد ، از هم اکنون پیش بینی لازم جهت انبار و هماهنگی با کشاورزان صورت پذیرد .

* از شرکت حمل و نقل آبادان انتظار داریم ناوگان حمل و نقل نهاده ها را تجهیز و بر اساس نیاز ، تمهیدات لازم را به عمل آورند .

* در خصوص مسائل آموزشی - فنی و بازرگانی نهاده ها انتظار داریم بیشتر از گذشته همکاریها و همراهیها صورت پذیرد تا سطح دانش و آگاهی جامعه کشاورزی استان بیش از پیش گردد .

- در ابتدای گردهمایی ، آقای مهندس آهنگر ضمن خوش آمد گویی به حاضرین اظهار داشت برای تنوع در شیوه گردهمایی ها ، برنامه بازدید از سد صورت گرفت تا در آینده نیز جلسات با شیوه های جدیدتری برگزار شود .

- شرکت حمل و نقل آبادان در ادامه برنامه ها در خصوص رسید بارنامه و تائیدیه به موقع آنها از طریق سامانه هوشمند ، تخلیه بار در مقصد اعلامی در حواله های صادر شده ، همکاری در خرید نهاده ها با توجه به ظرفیت کامیونهای حمل ، توضیحاتی ارائه و خواستار همکاری بیشتر کارگزاران باشرکت آبادان شدند .

- پایانبخش برنامه نیز با توضیحات کارشناس شرکت زیست فناور سبز در خصوص کودهای بارور1 ( طرف قرارداد شرکت ) همراه و سپس جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد خاتمه یافت و مقرر شد جلسه بعدی در فصل پاییز متعاقباً اعلام گردد .


اخبار برگزیده