جزئیات مقاله

دنیای اقتصاد

از نرم‌افزارهای اداری تا مجموعه های آموزشی

دنیای اقتصاد : با توجه به اینکه امروزه حجم تکالیف، فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشجویان در طول سال تحصیلی افزاش پیدا کرده، مطمئنا دانشجویان به برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری نیاز دارند تا بتوانند با تسلط کافی به امور آموزشی و روزمره خودشان رسیدگی کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و عرضه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متعدد دانشجویان می‌توانند با تسلط بیشتری برنامه‌ها و وظایفشان را مدیریت کنند. از همین رو در این مطلب قصد داریم ۱۵ اپلیکیشن مناسب دانشجویان را که آنها را در مسیر برنامه‌ریزی تحصیلی و فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند معرفی کنیم:

Microsoft Office Lens

25 (1)

اپلیکیشن‌هایی که قادرند اسناد و برگه‌ها را به PDF تبدیل کنند بسیار متعدد هستند. در این مطلب قصد داریم اپلیکیشن کمپانی معروف مایکروسافت را معرفی کنیم که قادر است از طریق اسمارتفون یا تبلت تمامی برگه‌ها یا حتی نوشته‌های روی تخته سیاه کلاس را برای شما اسکن کند. این اپلیکیشن پس از اسکن قادر است تصاویر را با فرمت PDF، پاورپوینت یا Word به شما تحویل دهد. نکته قابل توجه این اپلیکیشن اینکه قادر است تصاویر را پس از ثبت ویرایش کند و سایه و بازتاب‌ نور روی برگه یا تخته سیاه را به‌صورت اتوماتیک حذف کرده و تا حداکثر امکان خوانا کند.

GoConqr

25 (2)

این اپلیکیشن در زمینه ارائه ابزارهای مختلف و کاربردی به دانشجویان شهرت بسیار زیادی دارد. این برنامه نقشه‌های ذهنی، تست‌هایی برای ارزیابی مهارت‌ها، منابع مختلف و قابلیت‌های اجتماعی خوبی را برای ارتباط با دیگر دانشجویان و حتی معلمان سراسر دنیا به کاربر ارائه می‌دهد. ضمنا این اپلیکیشن به نسخه دسک‌تاپ و قابلیت استفاده از برخی ابزارها در حالت آنلاین نیز مجهز است.

SimpleMind Free

25 (3)

همان‌طور که می‌دانید نقشه ذهنی امروزه نقش بسیار مهمی را در سازماندهی فازهای مختلف یک پروژه یا یک فعالیت قبل از شروع ایفا می‌کند، چراکه به سادگی در زمینه به یادآوری عناصر مختلف پروژه یا دسته‌بندی ایده‌های اولیه مختلف به ما کمک می‌کنند. با این برنامه می‌توانید به راحتی گرافیک‌های مختلف و کاربردی را که در فعالیت‌های روزانه دانشجو تاثیر بسزایی دارند خلق کنید.

EasyBib

25 (4)

کتاب‌شناسی و فهرست‌گیری کتب یکی از بخش‌های مهم در کارهای دانشجویی محسوب می‌شود اما این مساله گاهی اوقات می‌تواند سخت و پیچیده باشد. حال با وجود اپلیکیشن EasyBib کارتان می‌تواند خیلی راحت‌تر از گذشته شود و فهرست‌گیری از کتاب‌ها را با دقت و سرعت بالا برایتان انجام دهد. با استفاده از این اپلیکیشن امکان اسکن بارکد کتاب‌ها و اضافه کردن آنها به لیست هم امکان‌پذیر است.

Mathway

25 (5)

اپلیکیشن Mathway یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین اپلیکیشن‌ها در زمینه حل قدم به قدم مسائل مرتبط با ریاضی و علوم در دنیا به حساب می‌آید. این اپلیکیشن عالی و در عین  حال ساده به خوبی مباحث مختلف ریاضی از جمله جبر و مثلثات یا استاتیک و شیمی را پوشش می‌دهد.

TED

25 (6)

اپلیکیشن TED یک پلت‌فرم کامل برای کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های متخصصان و دانشمندان در زمینه‌های مختلف است. این برنامه حتی به نسخه دسک‌تاپ هم مجهز بوده و یکی از کارآمدترین اپلیکیشن‌های این لیست به حساب می‌آید. این برنامه علاوه بر اینکه حاوی بیش از 2 هزار ویدئو سخنرانی در زمینه‌های علمی مختلف است، این امکان را می‌دهد که ویدئوها را دانلود کرده تا در حالت آفلاین هم آنها را مشاهده کنید.

Scribd

25 (7)

این اپلیکیشن یک انتخاب خوب برای علاقه‌مندان به مطالعه است که برای استفاده از آن باید مبلغ 99/ 8 دلار به‌صورت ماهانه پرداخت کرد. پس از پرداخت اشتراک می‌توانید به هر نوع کتاب، کتاب صوتی و کامیک‌های مختلف به‌صورت یکجا دسترسی داشته باشید. ‌این اپلیکیشن کتاب‌های علمی و آموزشی و همچنین مقالات علمی متعددی را پوشش می‌دهد.

WolframAlpha

25 (8)

اپلیکیشن WolframAlpha در اصل یک موتور جست‌وجوی بسیار پیشرفته است که می‌تواند پاسخ هر سوالی را برایتان پیدا کند. این اپلیکیشن پاسخ به سوالات در زمینه‌های موسیقی، فرهنگ، تلویزیون و حتی مسائل ریاضی را پوشش داده و همچنین قادر است آمار و ارقام مختلفی را نیز به شما ارائه دهد.

Trello

25 (9)

اپلیکیشن Trello یکی از جذاب‌ترین اپلیکیشن‌ها در زمینه سازماندهی به وظایف و برنامه‌ها است و یکی از دلایل محبوبیت آن نیز قابل استفاده بودن در تمامی پلت‌فرم‌ها است. اگر شما با استفاده از این برنامه روی یک پروژه کار می‌کنید، می‌توانید به راحتی تمامی فازها و مراحل آن را تعریف کنید و پس از انجام هر یک از این مراحل آن را به صفحه کارهای انجام‌شده انتقال دهید. این برنامه همچنین قابلیت پشتیبانی از کارهای تیمی را نیز دارد و شخص می‌تواند هر وظیفه را به یکی از کاربرها محول کند و به آسانی با دیگر اعضا در ارتباط باشد.

Timetable

25 (10)

در بالا گفتیم که دسته‌بندی و برنامه‌ریزی مباحث و پروژه‌ها در ابتدای سال می‌تواند کار سخت و دشواری باشد اما به یاد آوردن اینکه هر ساعت چه کلاسی داریم نیز می‌تواند به نوبه‌ خود دردسر داشته باشد. از این رو با استفاده از اپلیکیشن Timetable می‌توانید به راحتی کلاس‌هایتان را مدیریت و برای رخدادهای مهم کلاسی مانند کنفرانس‌ها یا امتحانات هم آلارم تنظیم کنید. همچنین این برنامه قادر است به‌صورت اتوماتیک در زمان کلاس گوشی‌تان را روی حالت بی‌صدا قرار دهد.

Call

25 (11)

اگر از اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی فعالیت روزانه استفاده می‌کنید، باید بدانید که اپلیکیشن Cal گوگل یک برنامه بسیار عالی برای مدیریت وظایف و برنامه‌های روزانه شما است.  استفاده از این اپلیکیشن تقویم به لطف داشتن رابط کاربری عالی و کاربردی بسیار ساده است و می‌توانید به آسانی نمایی کلی از فعالیت‌های هفته یا ماه پیش رویتان را مشاهده کنید. علاوه بر اینها، اپلیکیشن Cal قابلیت همگام‌سازی با اپلیکیشن معروف Any.Do را نیز دارد. با این کار می‌توانید تمام برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌هایتان را یکجا مشاهده کنید.

Any.Do

25 (12)

اپلیکیشن‌های مدیریت وظایف متعددی برای استفاده وجود دارند و جالب است بدانید که اپلیکیشن Any.Do یکی از جالب‌ترین برنامه‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. این برنامه رابط کاربری ساده و در عین حال بسیار کاربردی با گزینه‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهد. با این برنامه می‌توانید لیست وظایف و موضوعات فرعی مختلفی را تعریف و حتی برای رخدادها یا مکان‌های به‌خصوص آلارم تنظیم کنید. این برنامه هم همانند Trello از کار گروهی پشتیبانی می‌کند.

Inbox by Gmail

25 (13)

اگر شما هم ایمیل‌های متعددی دریافت می‌کنید، بنابراین اینباکس‌تان بسیار شلخته خواهد بود و احتمالا برخی از ایمیل‌های مهم را ناخواسته از دست می‌دهید.  اگر اکانت جی‌میل دارید، با استفاده از این اپلیکیشن گوگل می‌توانید خیلی راحت ایمیل‌هایتان را مدیریت کنید.

Google Drive

25 (14)

گوگل درایو یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین ابزارهای مدیریت و سازماندهی فایل‌ها در کلاس و محل کار است. مانند دیگر ابزارها، این اپلیکیشن گوگل هم به شما فضای کلود ارائه می‌دهد اما در کنار آن امکان ساخت فایل حاوی تکست، مقاله و ارائه‌های دانشگاهی از طریق ابزارهای درون برنامه را نیز می‌دهد.

Evernote

25 (15)

اپلیکیشن Evernote یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای مدیریت وظایف، ذخیره‌سازی اسناد و حتی ساخت نوت‌های کامل است. این برنامه به شما امکان ساخت لیست وظایف، آلارم، اضافه کردن تصویر یا متن و حتی ضبط صدا را می‌دهد. در کل این برنامه در صورتی که خیلی حال و حوصله استفاده از قلم و کاغذ را ندارید بسیار کاربردی خواهد بود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی