جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

برای بسیاری از شرکت ها، انتخاب بهترین ها سیاست اصلی محسوب می شود. اگرچه این اقدام کاملا سودمند است، با این حال در صورتی که حمایت های لازم پس از طی کردن این مرحله انجام نشود، همواره احتمال از دست دادن تیم و نابودی انگیزه آنها وجود دارد. درواقع وفاداری حالتی است که باید در افراد ایجاد کرد، با این حال بسیاری از افراد از اقداماتی که باید در این رابطه انجام شود آگاهی نداشته و این امر باعث می شود تا نتیجه لازم را علی رغم صرف هزینه های بسیار، به دست نیاورند. در این مقاله ما به بررسی نظرات جمعی از بهترین کارآفرین ها پرداخته ایم که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1-به صورت تصادفی پاداش دهید

وفاداری بیشتر کارمندان

علی رغم تصور اولیه، ایجاد بهترین کارمند ماه ابدا اقدامی مثبت محسوب نشده و تنها باعث ایجاد رقابت های ناسالم خواهد شد. به همین خاطر ضروری است تا در زمینه اهدای جوایز، به صورت تصادفی اقدام کنید. برای کاهش راندمان کاری تیم خود نیز ایجاد قوانین، بهترین گزینه محسوب می شود. برای مثال می توانید هر ماه، مقداری از حجم کاری افراد را زیاد کرده و یا توصیه های لازم برای افزایش راندمان را انجام دهید. درواقع افراد ماهر و با دانش، حجم فعالیت هایی که در یک ساعت انجام می دهند، با کارمندان معمولی بسیار متفاوت خواهد بود. به همین خاطر شما می توانید به افراد خود کمک کنید تا همگان به چنین سطحی دست پیدا کنند. در نهایت تصادفی بودن، زمینه انواع دلخوری ها را از بین خواهد برد.

2-یک سرگرمی مشترک داشته باشید

هیچ دلیلی وجود ندارد که خارج از شرکت ارتباطی را با تیم خود نداشته باشید. درواقع تلاش شما باید ایجاد یک رابطه کاملا دوستانه باشد. به همین خاطر نیز ضروری است تا با مشورت از تمامی افراد، یک سرگرمی را برای وقت گذراندن در خارج از محیط شرکت، انتخاب کنید. در این رابطه حتی یک ورزش گروهی، می تواند هم به کسب سلامت بیشتر کارمندان کمک کند و هم همدلی و کار تیمی را افزایش دهد.

مطلب مرتبط: کارمندان وفادار چه کسانی هستند و چگونه کارمندانی وفادار داشته باشیم؟

3-از معجزه سفر غافل نشوید

پس از یک پروژه سنگین افراد نیاز به میزانی برای استراحت خواهند داشت. در این رابطه روان شناس ها بر این باور هستند که سفر بهترین انتخاب محسوب شده و ضروری است تا در این رابطه اقدام کنید. درواقع امروزه بسیاری از شرکت ها از این گزینه برخوردار بوده و لازم است تا به مسئله بازیابی قوای کارمندان خود توجه خاصی را داشته باشید.

4-فرهنگ شرکت را امری مطلق تلقی نکنید

موارد معرفی شده به عنوان فرهنگ سازمانی شرکت، ممکن است پس از مدتی تاثیر لازم را به همراه نداشته باشد. تحت این شرایط تنها کارمندان با فشاری بی مورد مواجه خواهند شد. به همین خاطر ضروری است تا نظر تمامی کارمندان را در رابطه با موارد جویا شده و در صورت نیاز سریعا موارد را حذف و یا اصلاح کنید.

5-اهداف شخصی کارمندان را نیز مورد توجه قرار دهید

بدون شک هر کارمندی از اهداف شخصی نیز برخوردار است. این امر که به تحقق آنها کمک کنید، باعث خواهد شد تا آنها به افرادی کاملا قدردان تبدیل شوند. فراموش نکنید که تاریخ پر است از شرکت هایی که به علت وفاداری کارمندان خود، موفق شده-اند تا از بدترین شرایط عبور کنند. به همین خاطر در کنار تعیین هدفی مشترک، از همه افراد در رابطه با اهداف شخصی شان سوال کنید.

6-ساعت کاری را به 4 روز در هفته کاهش دهید

در بسیاری از شرکت ها تنها یک روز در هفته تعطیلی وجود داشته و افراد باید ساعت-های متمادی را در شرکت حضور داشته باشند، با این حال اگر تحلیلی را بر روی کیفیت کار افراد داشته باشید، متوجه این امر خواهید شد که بسیاری از این زمان ها عملا بدون هیچ گونه فعالیت خاصی سپری می شود. به همین خاطر ضروری است تا برای کاهش تعداد ساعت و افزایش کارایی کارمندان خود برنامه ریزی کنید. این امر کمک خواهد کرد تا افراد در زمینه ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی خود نیز موفق تر ظاهر شوند. در نهایت استقبال از روش هایی نظیر دورکاری نیز در این رابطه کاملا سودمند خواهد بود.

7-به راحتی افراد در محیط شرکت توجه داشته باشید

نگاهی به محیط کاری شرکتی نظیر گوگل بیندازید. آنها برای رفاه کارمندان خود انواع خدمات را ارائه می دهند. اگرچه نمی توان انتظار داشت که به مانند ابربرندی نظیر گوگل رفتار کنید، با این حال این امر به معنای عدم انجام هیچ کاری نیز نخواهد بود. درواقع استخدام یک ماساژور اگرچه اقدامی ساده به نظر می رسد، با این حال در زمینه رهایی از فشار و استرس کاری کاملا سودمند خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا با توجه به شرایط و امکانات موجود، به دنبال تبدیل محل کار به مکانی کاملا راحت باشید.

8-افراد را از روزمرگی خارج کنید

این امر که کار برای افراد به اقدامی بیش از حد تکراری تبدیل نشود، بدون شک عاملی است که به رضایت بیشتر کارمندان تبدیل خواهد شد. درواقع یکی از مهم ترین دلایل تغییر شغل، کسب تجربه ای جدید محسوب می شود. به همین خاطر با تامین این نیاز، تا حد زیادی خیال خود را از حفظ افراد تیم راحت خواهید کرد. برای مثال می-توان هر جلسه یک فرد را با خود به جلسات برد و با این اقدام تنوع لازم در کار افراد را ایجاد کرد. با این حال اقداماتی که می توانید در این رابطه انجام دهید بسیار متفاوت بوده و نباید صرفا به گزینه معرفی شده خود را محدود حس کنید.

مطلب مرتبط: 7 راه ایجاد حس وفاداری و عشق میان تیم كارمندان

9-مشکلات کارمندان را به سرعت شناسایی کنید

حتی کوچک ترین مشکلات نیز باید سریعا رفع شود. در غیر این صورت ممکن است با گذشت زمان به فاجعه ای بزرگ تبدیل شود. در این رابطه فراموش نکنید که کارمندان به صورت طبیعی چندان تمایل ندارد تا در رابطه با مشکلات خود با مدیریت صحبت کنند. به همین خاطر ضروری است تا از نزدیک ترین همکاران به یکدیگر برای شناسایی سریع این موارد استفاده کنید. بدون شک با رفع دغدغه افراد، تحولی را در میزان راندمان کاری آنها مشاهده خواهید کرد. درواقع درست به مانند ضرورت ایجاد یک تیم پشتیبانی برای رفع سریع مشکلات مشتریان، این امر برای کارمندان نیز ضروری خواهد بود.

10-از معجزه خنده غافل نشوید

به هر میزان که افراد خاطرات بهتری را از شما داشته باشند، تمایل کمتری برای ترک تیم شرکت خواهند داشت. به همین خاطر ضروری است که تا حد امکان سازنده لحظات شاد در شرکت باشید. برای این امر حتی استفاده از استندآپ کمدین ها نیز می تواند کاملا کارساز باشد.

11-به اقدامات سایرین توجه کنید

اگرچه نباید فرهنگ کاری یک شرکت را به صورت کامل کپی برداری کرد، با این حال استفاده از چند مورد مناسب بدون مانع بوده و بررسی اقدامات سایرین می تواند شما را متوجه بسیاری از اقدامات سودمند کند. در نهایت فراموش نکنید که از محل کار به عنوان خانه دوم یاد شده و لازم است تا شرایطی را فراهم کنید که افراد از حضور در شرکت حسی فوق العاده را داشته باشند.

12-به ایجاد تعادل میان کار و زندگی افراد کمک کنید

کارمندان شما باید تعادل خوبی را میان زندگی و کار خود داشته باشند. در غیر این صورت تمامی تلاش ها شما بی نتیجه خواهند ماند. در این رابطه فراموش نکنید که شرایط زندگی افراد با یکدیگر متفاوت بوده و لازم است تا به گفته همه کارمندان گوش کرده و برای هر یک به صورت جداگانه برنامه ریزی کنید. بدون شک به هر میزان که کارمندان خود را بیشتر و بهتر درک کنید، آنها نیز به این رفتار تمایل بیشتری را پیدا خواهند کرد.

13-الگوی شرکت باشید

این امر که افراد شما را متعهدترین فرد به قوانین احساس کنند، بدون شک تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا مدیری کاملا عملگرا باشید. در این صورت افراد کاملا به شما علاقه مند خواهند شد. همچنین از ضرورت آموزش مداوم کارمندان غافل نشده و سطح فعلی را ابدا کافی تلقی نکنید. این امر باعث خواهد شد تا رشد شرکت همواره تضمین شده باشد.

14-سلامت کارمندان را مورد توجه قرار دهید

منظور از این بخش بیمه کردن کارمندان نبوده و این امر حق طبیعی آنها محسوب می شود. درواقع منظور از این بخش این است که معاینه های پزشکی دوره ای را الزامی کنید. برای این امر استفاده از یک روان شناس و یک پزشک به صورت ماهانه، کاملا سودمند خواهد بود. بدون شک به هر میزانی که سلامت کارمندان بالاتر باشد، درگیری آنها با بیماری نیز کاهش پیدا کرده و این امر نیاز به مرخصی را نیز کاهش خواهد داد. فراموش نکنید که این امر، اقدامی بسیار کم هزینه بوده ولی کاملا کارمندان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

15-اهداف جانبی تعیین کنید

این امر که هر ماه فرصتی را ایجاد کرده و آن را در معرض دید همگان قرار دهید تا هر فردی که تمایل دارد، یک یا چند مورد از آنها را انجام دهد، نه تنها زمینه کسب درآمد بالاتر را به همراه خواهد داشت، بلکه باعث تنوع بخشی به اقدامات افراد خواهد شد. برای مثال ممکن است تلاش برای فروش محصولات به 50 نفر در یک ماه، یک فعالیت خارج از وظایف افراد باشد که بدون شک مورد توجه افرادی قرار خواهد گرفت که نیاز به سطح بالاتری از درآمد هستند. این امر اقدامی خواهد بود که برای شرکت نیز کاملا سودآور است. در نهایت فراموش نکنید که اهداف باید به نحوی باشد که امکان فعالیت چند نفر به صورت همزمان بر روی آنها، وجود داشته باشد. در غیر این صورت با مشکلی بزرگ مواجه خواهید شد.

16-افراد را در نحوه انجام کارها کاملا آزاد بگذارید

بیش از حد زیر ذره بین قرار دادن افراد تنها باعث ناراحتی آنها خواهد شد. به همین خاطر ضروری است تا آنها را در نحوه انجام وظایف خود کاملا آزاد بگذارید، با این اقدام نه تنها راندمان کاری افراد افزایش پیدا می کنند، بلکه احساس راحتی به مراتب بالاتری را نیز به دست خواهند آورد. درواقع ضروری است تا اعتماد خود به تیم شرکت را نشان دهید.

مطلب مرتبط: افزایش وفاداری کارمندان با 6 اقدام ضروری

17-سطح همکاری ها را به بالاترین حد ممکن برسانید

انجام کارها به صورت تیمی، باعث سرعت و سهولت بیشتر خواهد شد. به همین خاطر ضروری است تا کارمندان را به بالاترین حد از همکاری با یکدیگر برسانید. در نهایت فراموش نکنید که یک دست بودن تیم شرکت، بسیار مهم خواهد بود و درواقع وجود حتی یک فرد ضعیف، همه چیز را با مشکل مواجه خواهد کرد. به همین خاطر هیچ گاه از روابط خود برای استخدام افراد بدون شایستگی کافی استفاده نکنید.

در نهایت فراموش نکنید که شرایط برای هر شرکتی کاملا متفاوت است. به همین خاطر همواره فضا برای اقدامات جدید و شخصی سازی شده وجود داشته و نباید خود را محدود به این موارد تلقی کنید. همچنین بهتر است تا تمامی این موارد را با هم مورد استفاده قرار دهید تا نتایج بیشتری را به دست آورید.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی