جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

به چه افرادی نابغه می گویند؟ آیا در این رابطه تنها آی کیو مطرح بوده و یا نابغه ها در مسیر زندگی ساخته می شوند؟ بدون شک این موارد از پرسش هایی مطرح می شود که تاکنون پاسخ دقیقی برای آن مطرح نشده است، با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر فردی می تواند یک نابغه باشد. درواقع می توان نمونه بسیاری را از افرادی مثال زد که هوش بسیار بالایی را داشته اند با این حال ابدا موفق ظاهر نشده اند. به همین خاطر باید هر دو راه را برای رسیدن به این سطح درست تلقی کرد. جالب است بدانید که نابغه ها، برخی عادت های مشترک نیز دارند که برای آنها از جانب شما باعث نزدیک تر شدن به این سطح خواهد شد. در همین راستا به بررسی 11 مورد منتخب خواهیم پرداخت.

1-تلاشی برای دوست داشته شدن نمی کنند

نابغه ها چگونه رفتار می کنند

این امر که خودتان باشید، مهم ترین اصل در زمینه موفقیت محسوب می شود. درواقع توجه کنید که افراد با یکدیگر کاملا متفاوت بوده و لازم است تا به آن احترام بگذارید. به همین خاطر به دنبال ارتقای خود باشید و در این مسیر تلاشی برای جلب توجه را انجام ندهید. این امر به معنای آن خواهد بود که شما استانداردهایی را براساس خواست سایرین رعایت کنید. تحت این شرایط هر فردی که در کنار شما باشد، بدون شک دوستی واقعی خواهد بود.

مطلب مرتبط: با یک ساعت تمرین روزانه نابغه شوید

2-قضاوت را بی معنا می دانند

این افراد نه تنها توجهی به قضاوت های سایرین ندارند، بلکه خودشان نیز در این رابطه اقدامی را انجام نداده و این امر باعث می شود تا همواره افرادی محبوب نیز باشند. در این رابطه فراموش نکنید که شما به جای صرف وقت برای ایراد گرفتن از سایرین، ضروری است تا بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید.

3-کنترل زندگی خود را در دست دارند

این امر که تمامی مسئولیت های زندگی خود را برعهده گرفته و تصمیمات لازم را انجام دهید، یک مهارت بزرگ محسوب می شود. بدون شک فردی که موفق شده باشد تا زندگی خود را به خوبی مدیریت کند، شایستگی در دست گرفتن هدایت یک شرکت را نیز خواهد داشت. به همین خاطر به آن می توانید به چشم یک تمرین فوق العاده نگاه کنید. در نهایت فراموش نکنید که شما باید مشاورانی درست را برای خود داشته باشید. درواقع نظرات همگان ارزشی را ندارند با این حال در آخر خودتان باید برای همه چیز تصمیم گیری کنید.

4-سخاوتمند هستند

کمک کردن به دیگران، بیانگر روحی بزرگ و توانایی بالا است. درواقع اگر با افراد فعال در این زمینه صحبت کنید، آنها این حس را غیرقابل وصف می دانند. به همین خاطر توصیه می شود تا حتما در این زمینه فعالیتی مداوم را داشته باشید. بدون شک به هر میزانی که در جامعه تاثیر مثبت بیشتری را داشته باشید، موارد بهتری وارد زندگی شما خواهد شد. این امر اگرچه اصلی است که نمی توان به اثبات رساند، با این حال با توجه به وجود موارد متعدد، انکار آن نیز محال است.

5-رفتاری محترمانه دارند

این دسته از افراد در رابطه با روابط خود یک استاندارد مشخصی را دارند که باعث می شود تا دیگر افراد را صرفا به خاطر انسان بودن شان محترم شمارند. تحت این شرایط دیگر تفاوتی ندارد که فرد رو به روی آنها از چه موقعیتی برخوردار است. آنها همواره رفتاری فوق العاده محترمانه را خواهند داشت. به همین خاطر اگر موفق شدید تا افراد را بدون هیچ گونه پیش داروی مشاهده کنید، بدون شک به یکی از ویژگی های نابغه ها دست پیدا کرده اید.

6-آنها اعتقاداتی محکم دارند

هر فردی باید به چیزهایی در زندگی معتقد باشد در غیر این صورتی زندگی آنها مسیر درستی را طی نخواهد کرد. به همین خاطر نیز نابغه ها اعتقاداتی را دارند که تحت هیچ شرایطی آنها را فراموش نکرده و همین امر باعث می شود تا رشدی همیشگی را تجربه کنند، با این حال نمی توان اجبار کرد که به چه چیزهایی اعتقاد داشته باشید. علت این امر به این خاطر است که افراد با یکدیگر متفاوت بوده و فرهنگ ها نیز تنوع بالایی را دارد. با این حال هر آن چیزی که شرایط یک زندگی سالم را فراهم کرده و شما را در مسیر اهداف تان نگه خواهد داشت، گزینه مناسبی محسوب می شود. در نهایت عدم دلبستگی به مادیات، از دیگر موارد بسیار مهمی است که در تمامی افراد نابغه مشاهده می شود. برای مثال بیل گیتس همواره به خاطر سبک زندگی ساده خود مورد توجه قرار داشته و اعلام کرده است که در پایان عمر خود تمام ثروت به دست آمده صرف امور خیریه خواهد شد.

7-راستگو و قابل اعتماد هستند

برای موفقیت لازم است تا اصول اخلاقی را رعایت کنید، برای مثال هیچ فردی تمایل ندارد تا با یک دروغگو ارتباط داشته باشد. همچنین راستگویی شما ضامن این امر خواهد بود که شما قابل اعتماد هستید. این امر در حالی است که بیشتر افراد جهان فکر می کنند دروغگویی نوعی زرنگی بوده و این امر مزیت های بالایی را برای آنها به همراه دارد، با این حال در جهان چند دروغگویی که تا پایان عمر خود موفق ظاهر شده اند را می شناسید؟ به همین خاطر در تلاش برای اثبات این موضوع باشید که شما فردی کاملا قابل اعتماد محسوب می شوید. این امر ضامن موفقیت طولانی مدت شما خواهد بود.

8-مقاوم هستند

بسیاری از افراد در برابر نخستین شکست خود در زندگی، حتی به فکر خودکشی می-افتند. با این حال نابغه ها نگرشی متفاوت را نسبت به شکست داشته و تمرکز خود را بر روی یادگیری از آن قرار می دهند. همچنین این امر که در برابر سختی ها مقاومت بالایی را داشته باشید، باعث خواهد شد تا امکان مشاهده فرصت های موجود در دل شرایط سخت، مهیا باشد.

9-موبایل و تلویزیون در زندگی آنها نقشی بسیار کمرنگ را دارد

وجود هزاران شبکه تلویزیونی و تعداد بی شماری شبکه اجتماعی، انواع سایت ها، اپلیکیشن ها و... باعث شده است تا افراد بیش از حد درگیر آنها شوند، با این حال آیا دلیلی برای توجه زیاد به آنها وجود دارد؟ درواقع تا چه حد این موارد برای زندگی شما سودمند هستند؟ همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که شما درگیر مقوله ای به نام هزینه فرصت قرار دارید. به همین خاطر نیز ضروری است تا انتخاب هایی را داشته باشید که بهترین گزینه محسوب می شوند. بدون شک موبایل و تلویزیون در دسته موارد مهم تلقی نشده و حتی حذف کامل آنها ضرری را برای شما به همراه نخواهد داشت. اگرچه ممکن است تصور کنید که حضور شبکه های اجتماعی یک راهکار عالی برای برندسازی محسوب می شود، با این حال فراموش نکنید که چنین صفحاتی را همواره افرادی دیگر مدیریت می کنند. به همین خاطر نباید خود را درگیر چنین مواردی که قاتل زمان محسوب می شوند، کنید.

10-آنها از زمانه خود جلوتر بوده و از متفاوت بودن واهمه ای ندارند

درواقع با عادت های افراد معمولی ابدا قادر نخواهید بود تا به یک درصد خاص جامعه وارد شوید. به همین خاطر نیز ضروری است تا کاملا متفاوت باشید. این امر در حالی است که بسیاری از افراد به دلیل عدم اعتماد به نفس کافی خود را مقید به رعایت برخی از اصول رایج می کنند که این موارد تنها آنها را از اصل های مهم دور نگه می-دارد. تحت این شرایط هر زمان که دیگر احساس نیاز به تحسین و تایید دیگران را حس نکردید، بدون شک در این مرحله موفق ظاهر شده اید. با نگاهی به تمامی افراد نابغه و موفق تاریخ، به این نکته پی خواهید برد که رفتارهای آنها کاملا متفاوت با جامعه بوده و این امر باعث شده است تا آنها را جلوتر از زمانه خود تلقی کنیم.

مطلب مرتبط: عادت هایی که باهوش تان می کند

11-آنها عملگرا هستند

جهان پر است از افرادی که صرفا حرف زده، ولی اقدامی را انجام نمی دهند، با این حال افراد نابغه کاملا برعکس عمل کرده و تنها مواردی را مطرح می کنند که مشغول انجام آن باشند. به همین خاطر سعی کنید تنها چیزی را بگویید که واقعا قدرت انجام آن را دارید. این امر اگرچه ممکن است رشد شما را در ابتدا با کندی محسوسی مواجه سازد، با این حال در یک مرحله به یک باره مسیری را طی خواهید کرد که سایرین حتی تا پایان عمر خود نیز موفق به نزدیک شدن به آن نخواهند شد.

2- هر روز یک درصد بهتر باشید

این امر درست اشتباهی است که تقریبا تمامی افراد انجام می دهند. درواقع آنها تصور می کنند که در روز آینده باید چندین برابر بهتر باشند، با این حال این اقدام شما بیش از حد ایده آل گرایانه بوده و خستگی بیش از حدی را برای شما به همراه خواهد داشت. این امر درست به مانند ورزشکاری خواهد بود که در روز آینده باید چند ساعت بیشتر را به تمرین اختصاص دهد که نتیجه آن چیزی جز ضعف بدنی نخواهد بود. به همین خاطر لازم است تا به شکلی کاملا درست اقدام کنید. درواقع حتی کمی بهتر بودن نسبت به روز قبل نیز کاملا مناسب بوده و باعث خواهد شد تا پس از گذشت زمانی مناسب شما به وضعیتی دوبرابر بهتر از حال حاضر دست پیدا کرده باشید. درواقع شما باید به خودتان اجازه دهید تا زمان کافی برای عادت کردن را پیدا کند.

مطلب مرتبط: با نشانه های کارآفرینان موفق آشنا شوید

3-ریسک پذیر باشید

هیچ اقدام بزرگی بدون پذیرش ریسک بالا، امکان پذیر نخواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا این روحیه را در خود افزایش دهید. در این رابطه از ریسک های کوچک شروع کرده و در نهایت به موارد بزرگ برسید. این امر کمک خواهد کرد تا فرصت ها را مورد استفاده قرار داده و تجربیاتی را به دست آورید که در هیچ کتابی آموزش داده نمی شود.

4-مطالعه داشته باشید

افزایش اطلاعات در این زمینه کمک خواهد کرد تا به درستی مفهوم پشتکار را درک کرده و با اقدامات مفید در این زمینه آشنا شوید. برای مثال یکی از بهترین نمونه ها کتاب هنر جنگ در کارآفرینی اثر استیون پرسفیلد یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود.

5-به صورت مرتب ورزش کنید

ورزش کردن بهترین راهکار جهت تقویت روحیه محسوب می شود. همچنین این امر آستانه تحمل شما را افزایش خواهد داد، با این حال ورزش تنها زمانی موثر واقع می-شود که تداوم کافی در رابطه با آن وجود داشته باشد.

6-در رابطه با اهداف خود با افراد صحبت نکنید

افراد مختلف قادر به دیدن جهان از زاویه دید شما نخواهند بود. به همین خاطر این احتمال وجود دارد که حرف های آنها تاثیر منفی ای را بر روی شما داشته باشد. به همین خاطر نیز ضروری است تا در رابطه با اهداف خود به جز با افرادی که می توانند به شما کمک کنند، صحبتی را به میان نیاورید. همچنین هر روز باید هدف و یا اهداف خود را مرور کنید. در غیر این صورت همواره احتمال کج روی وجود خواهد داشت.

7-یک مربی برای خود داشته باشید

درست به مانند ورزشکاران حرفه ای، شما نیز به مربی نیاز خواهید داشت تا همه چیز تحت کنترل پیش رفته و از تجربیات کارآمد استفاده کنید. در این رابطه با کمی جست وجو بدون شک گزینه های مناسبی را پیدا خواهید کرد. این افراد که خود پشتکار و مقاومت بالایی را داشته اند دقیقا می دانند که چگونه باید شما را به این سطح برسانند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی