جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

همه ما با این جمله آشنا هستیم که می گویند، پشتکار رمز پیروزی است، با این حال چگونه می توان به این مهارت افزود؟ درواقع این مسئله چندان مطرح نشده است و همین امر باعث می شود تا این رمز پیروزی چندان مورد توجه قرار نگیرد. درواقع اگر تصور می کنید که اگر از فردا به مراتب سخت تر کار کنید، به این خواسته دست پیدا خواهید کرد، سخت در اشتباه هستید. درواقع هر مهارتی که سریعا به دست آید، بدون شک ناقص بوده و نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر نیز پس از مشورت و مصاحبه با بهترین کارآفرین های جهان، به هفت راهکار دست پیدا کرده ام که در ادامه به معرفی و بررسی آنها خواهم پرداخت.

1-از شکست واهمه ای نداشته باشید

چگونه پشتکار بیشتری داشته باشیم

اگر پس از هر بار زمین خوردن، سریعا از جای خود بلند شده و با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهید، شما فردی با پشتکار محسوب خواهید شد، با این حال لازمه رسیدن به این سطح این است که از محافظه کار بودن فاصله بگیرید. درواقع اگر از شکست واهمه ای نداشته باشید، هر فرصتی را غنیمت شمرده و پس از مدتی به فردی کاملا باتجربه تبدیل خواهید شد که از پس هر شرایطی برخواهد آمد. در نهایت این نکته را فراموش نکنید که مقاوم ترین افراد، آنهایی هستند که شرایط سختی را تجربه کرده باشند. به همین خاطر از سختی کشیدن خود را دور نکنید.

2- هر روز یک درصد بهتر باشید

این امر درست اشتباهی است که تقریبا تمامی افراد انجام می دهند. درواقع آنها تصور می کنند که در روز آینده باید چندین برابر بهتر باشند، با این حال این اقدام شما بیش از حد ایده آل گرایانه بوده و خستگی بیش از حدی را برای شما به همراه خواهد داشت. این امر درست به مانند ورزشکاری خواهد بود که در روز آینده باید چند ساعت بیشتر را به تمرین اختصاص دهد که نتیجه آن چیزی جز ضعف بدنی نخواهد بود. به همین خاطر لازم است تا به شکلی کاملا درست اقدام کنید. درواقع حتی کمی بهتر بودن نسبت به روز قبل نیز کاملا مناسب بوده و باعث خواهد شد تا پس از گذشت زمانی مناسب شما به وضعیتی دوبرابر بهتر از حال حاضر دست پیدا کرده باشید. درواقع شما باید به خودتان اجازه دهید تا زمان کافی برای عادت کردن را پیدا کند.

مطلب مرتبط: با نشانه های کارآفرینان موفق آشنا شوید

3-ریسک پذیر باشید

هیچ اقدام بزرگی بدون پذیرش ریسک بالا، امکان پذیر نخواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا این روحیه را در خود افزایش دهید. در این رابطه از ریسک های کوچک شروع کرده و در نهایت به موارد بزرگ برسید. این امر کمک خواهد کرد تا فرصت ها را مورد استفاده قرار داده و تجربیاتی را به دست آورید که در هیچ کتابی آموزش داده نمی شود.

4-مطالعه داشته باشید

افزایش اطلاعات در این زمینه کمک خواهد کرد تا به درستی مفهوم پشتکار را درک کرده و با اقدامات مفید در این زمینه آشنا شوید. برای مثال یکی از بهترین نمونه ها کتاب هنر جنگ در کارآفرینی اثر استیون پرسفیلد یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود.

5-به صورت مرتب ورزش کنید

ورزش کردن بهترین راهکار جهت تقویت روحیه محسوب می شود. همچنین این امر آستانه تحمل شما را افزایش خواهد داد، با این حال ورزش تنها زمانی موثر واقع می-شود که تداوم کافی در رابطه با آن وجود داشته باشد.

6-در رابطه با اهداف خود با افراد صحبت نکنید

افراد مختلف قادر به دیدن جهان از زاویه دید شما نخواهند بود. به همین خاطر این احتمال وجود دارد که حرف های آنها تاثیر منفی ای را بر روی شما داشته باشد. به همین خاطر نیز ضروری است تا در رابطه با اهداف خود به جز با افرادی که می توانند به شما کمک کنند، صحبتی را به میان نیاورید. همچنین هر روز باید هدف و یا اهداف خود را مرور کنید. در غیر این صورت همواره احتمال کج روی وجود خواهد داشت.

7-یک مربی برای خود داشته باشید

درست به مانند ورزشکاران حرفه ای، شما نیز به مربی نیاز خواهید داشت تا همه چیز تحت کنترل پیش رفته و از تجربیات کارآمد استفاده کنید. در این رابطه با کمی جست وجو بدون شک گزینه های مناسبی را پیدا خواهید کرد. این افراد که خود پشتکار و مقاومت بالایی را داشته اند دقیقا می دانند که چگونه باید شما را به این سطح برسانند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی