جزئیات مقاله

در یک تعریف ساده و جامع برند به عنوان نماد شرکت محسوب می شود که محصول تولیدی را از موارد مشابه متمایز می سازد. این موضوع بدون تردید برای هر شرکتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. با این حال این موضوع تنها زمانی ارزشمند است که از برند قدرتمندی برخوردار باشید. این موضوع به این معنا است که باید نام تجاری تان را به میزان مطلوبی در نزد جامعه هدف خود برجسته سازید.

در همین راستا و در ادامه به بررسی اقدامات ضروری در این رابطه خواهیم پرداخت.

1- سایت رسمی خود را بهینه سازید

منظور از بهینه سازی سایت این است که سایت شما در نتایج یک موتور جست وجوی بزرگ بیشترین امتیاز را تصاحب کند. اهمیت این موضوع ناشی از این است که افراد معمولا برای جست وجو های خود در فضای اینترنت از موتورهای جست وجوگر که در صدر آنها گوگل قرار دارد، استفاده می کنند. بدون تردید افراد هنگامی که بتوانند پاسخ نیاز خود را در همان صفحات اولیه بیابند، از جست وجوی بیشتر صرف نظر خواهند کرد. به همین خاطر در راستای بهتر دیده شدن ضروری است در زمینه سئوSEO) ) اطلاعات لازم را کسب کنید و اقدامات مقتضی را صورت دهید.

2- سایت شما باید جامعیت لازم را برای تحت پوشش قرار دادن تمام موارد مورد نیاز شرکت، داشته باشد

بسیاری از سایت ها به علت طراحی که دارند، کاربر را دچار سردرگمی می سازند. بدون تردید این موضوع مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت، به همین خاطر ضروری است این کار را به تیمی حرفه ای بسپارید تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. با این حال توجه داشته باشید که محیط کاربری موضوعی مطلق نیست و لازم است بر حسب شرایط و نیازهای جدید اقدام به اصلاحات جدید کنید. در این رابطه ایجاد نظرسنجی اینترنتی نیز می تواند به رسیدن به توقع واقعی بازدیدکنندگان از شما کمک کند.

توجه داشته باشید که سایت شما در عین سهولت استفاده باید از فضای زیبایی نیز برخوردار باشد تا مخاطب را بهتر به خود جلب کند و در این رابطه استفاده از روان شناسی رنگ و اصول طراحی با توجه به فرهنگ جامعه هدف از اصول مهم محسوب می شود. توجه داشته باشید که امروزه تعداد کاربران اینترنت به شدت در حال افزایش است، به همین دلیل نبود سایت مناسب بدون شک شما را در مقایسه با سایر رقبا در جایگاه پایین تری قرار خواهد داد.

3- به اهمیت یکسانی کار توجه داشته باشید

در واقع برند شما باید در ذهن مخاطب حک شود تا بتواند تأثیر لازم را داشته باشد. بدون تردید این موضوع در صورتی که بخواهید هربار برند خود را در قالب و صورتی متفاوت از هم معرفی کنید، تنها مخاطب خود را دچار سردرگمی خواهید ساخت. در همین راستا ضروری است همواره شکل برند شما حالتی ثابت داشته باشد. با این حال در رابطه با نحوه معرفی آن می توانید تنوع لازم را به کار ببرید و از تکراری شدن خود جلوگیری کنید. در این رابطه حتی نوع فونت مورد استفاده، رنگ و سایر موارد تشکیل دهنده لوگوی شرکت باید از ثبات لازم در تمامی مکان های مورد استفاده برخوردار باشد.

4- داستانی برای خود داشته باشید

همواره برای مخاطب این موضوع که شما چگونه توانسته اید به جایگاه فعلی خود دست پیدا کنید، از جذابیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود همواره وقایع روزانه شرکت خود را مکتوب کنید. این موضوع به شما در نگارش دقیق تر داستان کمک بسیاری خواهد کرد. همچنین در این رابطه بهتر است چندین نمونه کار انجام شده را مورد بررسی قرار دهید تا شکل کار خود را به سطح حرفه ای نزدیک کنید. در گام بعد لازم است نحوه بیان آن را مشخص کنید.

حضور در یک شبکه تلویزیونی پرطرفدار بدون تردید اولویت اول محسوب می شود. با این حال گام نخست در این رابطه درج آن در سایت رسمی شرکت است. توجه داشته باشید که متن نگارش شده باید بارها مورد بازبینی قرار گیرد تا خروجی کار بهترین داستان ممکن باشد. این موضوع که افراد افراد پشت پرده برند را بشناسند، در افزایش اعتماد آنها نسبت به محصول تأثیر خوبی خواهد داشت.

5- نام تجاری خود را در تمامی محصولات تان به خوبی درج کنید

اهمیت مکان برند از دیگر معیارهایی است که در بهتر دیده شدن آن تأثیر بسزایی خواهد داشت، به همین دلیل لازم است در هر محصول بهترین مکان را شناسایی کنید. در این رابطه الزامی وجود ندارد که مکان شما همواره ثابت باشد. استاندارد این موضوع درواقع درج آن در قسمت جلویی است که مخاطب در نگاه اول آن را مشاهده می کند.

6- در کنار کارهای تبلیغاتی خود اقدام به تولید محتوا کنید

این موضوع که تنها اقدام شما در زمینه تبلیغات باشد، در مدت زمانی اندک مخاطب را خسته خواهد کرد. به همین دلیل ضروری است تا در زمینه تولید محتوا نیز فعالیت های لازم را داشته باشید. این موضوع که بتوانید به عنوان یک مرجع در زمینه کاری خود معرفی شوید، امتیازی بزرگ محسوب می شود و شما را در جایگاه بالاتری نسبت به سایر رقبا قرار خواهد داد. در این رابطه لازم است اطلاعات لازم را در رابطه با محصولات و زمینه کاری خود و دانش نوین عرصه کاری با مشتریان تان به اشتراک بگذارید و آنها را در انتخاب درست تر، یاری کنید؛ این موضوع به نوعی به قدرتمندتر شدن برند شما کمک خواهد کرد و باعث بیشتر دیده شدن آن خواهد شد.

7- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

در این رابطه ملاک کار باید میزان محبوبیت هریک از شبکه های اجتماعی در جامعه هدف شما باشد. درواقع ممکن است اینستاگرام در منطقه ای که شما کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید حرف اول را بزند با این حال در مکانی دیگر فیس بوک در صدر قرار گرفته باشد. بدون تردید این موضوع باید از همان ابتدا مورد توجه شما قرار گیرد. با این حال توصیه می شود تنها خود را محدود به یک شبکه نکنید و محدوده فعالیت خود را تا حد امکان گسترده کنید. توجه داشته باشید که تنها حضور شما نقطه پایان کار نیست و نحوه عملکرد نیز کاملا تعیین کننده خواهد بود.

8- از رویدادهای مهم حمایت کنید

همواره رخدادهایی وجود دارد که باعث خواهد شد افراد زیادی در یک مکان جمع شوند. بدون تردید هرجایی که افرادی وجود داشته باشند، مکان مناسبی برای انجام کارهای تبلیغاتی شکل خواهد گرفت. به همین خاطر می توانید به حمایت از چنین رویدادهایی به بیشتر دیده شدن برند خود کمک کنید. با این حال توجه داشته باشید که بهتر است رویداد مدنظر ارتباطی با حوزه کاری شما داشته باشد.